Pesanan Pemimpin Terdahulu


"Saya dahulu telah berkata, kita hendaklah berbaik-baik dengan bangsa lain dalam pekerjaan mencari nafkah, tetapi di sebalik itu kita mesti ingat bahawa negara ini negara Melayu yang mesti kita utamakan".- Dato' Onn
Jaafar


"Sejarah telah membuktikan bahawa orang Melayu berjiran dengan orang bukan Melayu lebih daripada 200 tahun yang lalu. Kita duduk bersama-sama dan berjiran dengan pelbagai kaum di negara ini. Bagi saya, kejayaan itu memerlukan kepada beribu-ribu kepala, beribu-ribu hati dan beratus-ratus ribu tangan yang perlu digabungkan menjadi satu dan tunggal supaya faedah-faedah dan cita-cita kita itu tercapai dengan sempurnanya". - Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra al-Haj.

15 September 2009

Suasana Hari Raya


Minggu terakhir dan malam2 terakhir Ramadhan ini seharusnya bertambah amal ibadat kita. Di kelas2 esok Rabu dan khamis pelajar mulai surut kerana sebahagiannya mengambil teket awal balik kampung. Saya selalu kata kat student kepada nak kelam kabut balik awal , kenapa tak balik malam raya je, mesti tiket banyak masa tu. Balik awal pun bukannya nak buat ketupat ke rendang ke, tapi nak tolong tenguk jerrr...tak siapa yang sanggup balik malam raya...sesekali berubah keadaan apa salahnya, cuba rasa suasana lewat balik kampung...tentu mencabar.

Tiada ulasan: