Pesanan Pemimpin Terdahulu


"Saya dahulu telah berkata, kita hendaklah berbaik-baik dengan bangsa lain dalam pekerjaan mencari nafkah, tetapi di sebalik itu kita mesti ingat bahawa negara ini negara Melayu yang mesti kita utamakan".- Dato' Onn
Jaafar


"Sejarah telah membuktikan bahawa orang Melayu berjiran dengan orang bukan Melayu lebih daripada 200 tahun yang lalu. Kita duduk bersama-sama dan berjiran dengan pelbagai kaum di negara ini. Bagi saya, kejayaan itu memerlukan kepada beribu-ribu kepala, beribu-ribu hati dan beratus-ratus ribu tangan yang perlu digabungkan menjadi satu dan tunggal supaya faedah-faedah dan cita-cita kita itu tercapai dengan sempurnanya". - Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra al-Haj.

30 April 2008

Subjek Hubungan Etnik

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Subjek Hubungan Etnik adalah kursus wajib bagi semua IPT. Sekarang adalah musim peperiksaan di kebanyakkan universiti. Di sini saya ingin melihat bagaimana pandangan para pelajar yg telah mengambil subjek ini:

Berdasarkan pemerhatian saya, segelintir pelajar anggap ia subjek yg boring terutama bg pelajar yg pernah ambik STPM. Tak kurang juga yg tak suka sebab ia byk kaitan dgn sejarah.

Kalu macam nilah ye...macamana matlamatnya nak tercapai...untuk pupuk perpaduan, saling memahami....Harap2 pelajar2 non Malay berilah pandangan.

Bertemu lagi.

Tiada ulasan: