Pesanan Pemimpin Terdahulu


"Saya dahulu telah berkata, kita hendaklah berbaik-baik dengan bangsa lain dalam pekerjaan mencari nafkah, tetapi di sebalik itu kita mesti ingat bahawa negara ini negara Melayu yang mesti kita utamakan".- Dato' Onn
Jaafar


"Sejarah telah membuktikan bahawa orang Melayu berjiran dengan orang bukan Melayu lebih daripada 200 tahun yang lalu. Kita duduk bersama-sama dan berjiran dengan pelbagai kaum di negara ini. Bagi saya, kejayaan itu memerlukan kepada beribu-ribu kepala, beribu-ribu hati dan beratus-ratus ribu tangan yang perlu digabungkan menjadi satu dan tunggal supaya faedah-faedah dan cita-cita kita itu tercapai dengan sempurnanya". - Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra al-Haj.

03 Julai 2009

Bengkel Penulisan Ilmiah1 Julai 09



jualan buku turut diadakan, iaitu buku-buku keluaran PTS dan buku-buku Faisal Tehrani dari syarikat AlAmeen Holding



Shah Alam- CITU dengan kerjasama UPENA telah menganjurkan Bengkel Penulisan Ilmiah untuk kali pertama bagi tahun 2009 bertempat di Dewan Bestari Intekma Resort, Shah Alam. Bengkel sehari ini adalah bertujuan untuk membimbing warga CITU supaya lebih pro aktif dalam penulisan. Juga bagi memastikan setiap pensyarah menghasilkan penulisan setiap tahun. Antara penceramah yang dijemput mengisi slot bengkel adalah PM HJ Mohd Aris Abu Yamin selaku Timbalan Pengarah UPENA, M Radzi Mohd Zin Pengarang Meja Agama Utusan Malaysia (kawan lama saya sewaktu di Utusan dulu), dan Puan Ainon Mohd (Chairman PTS Publication&Distributors) serta pegawai2nya iaitu En Roslan Isa, En Nazrul dan En Faris. Saya sangat bersyukur dan bertuah kerana puan Ainon dapat mengisi slot walaupun menjemputnya dalam masa yang singkat. Mengikut jadual asal sepatutnya saudara Faisal Tehrani yang mengendalikan bengkel tetapi di saat2 akhir beliau terpaksa enarik diri kerana mendapat tawaran sebagai pensyarah di ASWARA dan dikehendaki melapor diri dan meaksanakan tugas baru di sana. Walaupun kecewa bukan saya sahaja tetapi juga peserta tetapi mungkin saya akan memanggilnya pada waktu yg lain. Apapun kehadiran pihak PTS juga banyak memberi motivasi dan kesedaran baru dalam penulisan. Apa yang saya harapkan juga sebenarnya (walaupun objektif khusus untuk mendapatkan teknik penulisan x tercapai namun banyak juga tips2 yg diperolehi dari kedua2 panel (Utusan dan PTS). Saya akan menulis lebih lanjut tentang tips2 penting dalam bengkel ini

Tiada ulasan: