Pesanan Pemimpin Terdahulu


"Saya dahulu telah berkata, kita hendaklah berbaik-baik dengan bangsa lain dalam pekerjaan mencari nafkah, tetapi di sebalik itu kita mesti ingat bahawa negara ini negara Melayu yang mesti kita utamakan".- Dato' Onn
Jaafar


"Sejarah telah membuktikan bahawa orang Melayu berjiran dengan orang bukan Melayu lebih daripada 200 tahun yang lalu. Kita duduk bersama-sama dan berjiran dengan pelbagai kaum di negara ini. Bagi saya, kejayaan itu memerlukan kepada beribu-ribu kepala, beribu-ribu hati dan beratus-ratus ribu tangan yang perlu digabungkan menjadi satu dan tunggal supaya faedah-faedah dan cita-cita kita itu tercapai dengan sempurnanya". - Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra al-Haj.

07 Julai 2008



Minggu pertama sesi perkuliahan sesi Julai: diharap pelajar jangan leka terutama pelajar lama. Maksud saya leka untuk menghabiskan masa dengan perkara tidak berfaedah. Selesaikan segala urusan pendaftaran kursus dan kehadiran kelas. Pastikan masuk kelas pada minggu pertama ini dan tunggu kedatangan lecturer. Tunggu sehingga 1jam manalah tau pensyarah silap kelas atau jadual atau tempat ke. Janganlah pulak baru duduk 10 minit dah angkat kaki. Pelajar lama terutamanya jangan ambil kesempatan minggu pertama ini untuk tuang kelas. Bertanyalah kepada pihak berkaitan sekiranya ada masalah berkaitan kelas atau pendaftaran kursus (sama ada pelajar lama atau baru). jangan sukan dengar cakap kawan yang belum tentu kesahihannya. SELAMAT BELAJAR.

Tiada ulasan: