Pesanan Pemimpin Terdahulu


"Saya dahulu telah berkata, kita hendaklah berbaik-baik dengan bangsa lain dalam pekerjaan mencari nafkah, tetapi di sebalik itu kita mesti ingat bahawa negara ini negara Melayu yang mesti kita utamakan".- Dato' Onn
Jaafar


"Sejarah telah membuktikan bahawa orang Melayu berjiran dengan orang bukan Melayu lebih daripada 200 tahun yang lalu. Kita duduk bersama-sama dan berjiran dengan pelbagai kaum di negara ini. Bagi saya, kejayaan itu memerlukan kepada beribu-ribu kepala, beribu-ribu hati dan beratus-ratus ribu tangan yang perlu digabungkan menjadi satu dan tunggal supaya faedah-faedah dan cita-cita kita itu tercapai dengan sempurnanya". - Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra al-Haj.

28 Januari 2010

Meeting dan Bengkel upena/prisma

26-27 iaitu selasa dan rabu saya menghadiri mesyuarat penyelaras upena (hari pertama) dan bengkel prisma (hari ke 2). Ia melibatkan semua penyelaras upena setiap fakulti di shah alam serta uitm cawangan. Ia diadakan dibilik latihan upena intekma dan juga makmal library intec seksyen 17. Sebahagian penyelaras adalah muka baru dan sebahagiannya orang lama termasuk saya. Disebabkan bos belum melantik pengganti saya, maka saya tetap masih perlu menghadirinya. Pada mesyuarat tersebut kami membincangkan jadual aktiviti/latihan di setiap fakulti/cawangan manakala bengkel prisma pula memperkenalkan menu tamdahan pada jurnal artikel dan proceeding, juga memperkenalkan prisma phase 2 yg akan dilancarkan pada april nanti

Tiada ulasan: